Gokpromotie in België

Sinds de legalisering van online kansspelen in 2011 is de markt geëxplodeerd. We worden overspoeld door reclame voor deze moderne vorm van gokken die veel verdergaat dan traditionele reclame. Maar wordt deze miljoenenindustrie wel goed gecontroleerd?

Toen de nieuwe wet op kansspelen op 1 januari 2011 in België in werking trad, had deze als doel de consument te beschermen. De wet moest inspelen op de evoluerende markt van kansspelen. Deze werden steeds meer via internet aangeboden, en dat was in België per defenitie illegaal. Via de wet konden websites die aan bepaalde voorwaarden voldeden, vanaf nu een licentie aanvragen en legaal online kansspelen aanbieden. Sindsdien is het reclamebudget van bepaalde goksites verviervoudigd. Napoleon Games had afgelopen zomer een grote stand op meerdere muziekfestivals, concurrent Unibet is sinds dit seizoen hoofdsponsor van de Jupiler Pro League en geeft tientallen keren per match de quoteringen mee. Maar het gaat niet alleen om privéondernemingen, ook de Nationale Loterij gaat actief op zoek naar nieuwe klanten en schuwt daarbij de jongeren niet. Of wat dacht u van het nieuwe Astrid Bryan Bling Bling kraslot?

 



Reacties zijn gesloten.